Ongelmat, korjausvinkit, viritys ym auton perustekniikkaan liittyvä

Alueen säännöt

Keskustelua auton tekniikasta pinnan alla. Viat ja viritykset...
Huomaathan että mopoautoille ja muille moottoriajoneuvoille on omat alueensa eikä niihin liittyvää keskustelua tänne.
Lähetä vastaus

Uusi etupyyhkijöiden moottori ja vivusto (Tietämätön)

9.6.2019, 22:28

Heti alkuun auton tiedot tässä : Audi A3 vm. 2004 (Audi 2D A3 hatchback 1.6-8P/258). Ja en siis itse kauheasti autoista mitään tiedä... Kertokaa jos tarvitsee jotain lisätietoja.

Tosiaan autoon on viritetty edellisen omistajan toimesta erillinen nappi josta pyyhkijät toimivat vakionopeudella. Ei siis pysty säätämään nopeutta ja pyyhkijät pyyhkivät aina tuhatta ja sataa. Tästä tullut määräys korjata ja nyt ennen katsastusta pitäisi tämä korjata. Auto ostettu liikkeestä käytettynä vajaa vuosi sitten, he eivät olleet tietoisia siitä että virityksen takana olisi näin iso juttu.. Tämä viritys siis tehty ennen sitä.

Vein auton huoltoon ja sieltä paljastui isompo remppa : Pitäisi hommata kokonaan uusi pyyhkijöiden moottori ja vivusto kun se on kirjaimellisesti vedetty ihan mäsäksi edellisen omistajan toimesta (Hiottu, rikottu ja katkottu piuhoja). Hinta-arviota kun heiltä kysyin niin kuulemma HALVIN moottori saksasta tilattuna olisi n. 450 euroa ja vivusto 60 tienoilla. En usko että tämä millään pitää paikkaansa. Sanoivat että koko lysti korjauksineen tulisi maksamaan n. 800-1000 euroa.

Olen yrittänyt netistä katsella näitä moottoreita, mutta jokainen sivusto tarjoaa vain takalasin pyyhkijän moottoreita, joiden hintaluokka on n. 60-130 euroa..

Itse en autoista pahemmin mitään tiedä, joten tulin kyselemään täältä apuja. Sattuisiko kukaan tietämään mistä näitä moottoreita ja vivustoja voisi saada luotettavasti ja kenties halvemmalla millä huolto niitä minulle tarjoaa? Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsik vaivautua lukemaan ja auttamaan!
Lähetä vastaus