Lähetä vastaus

Lombardini Progress - "HC" viritys

7.10.2012, 22:04

Elikkäs, nyt sitten ihmiset tänne keskustelemaan Lombardini Progressin kovemmasta virityksestä.

Itsellänihän on tällähetkellä 20tkm ajettu Progressi, laitos on Ligier Xtoo MAX. Virit ovat seuraavanlaiset:

- Kaasupoljinta nostettu
- kaasurajoitin poistettu kaasupolkimen alta
- kaasurajoitin poistettu moottorin puolelta.

- VV-suodatin
- kylmänilman kierrätys maskilta suodattimelle
- lämpösuoja filtterin ja moottorin välissä.

- Syöttöruuvi säädetty ns "tappiin" (testien mukaan saavutettiin lyhyen matkan kiihdytykselle suuri ero vakio kohtaan. Vakio syötöillä otti "testiradalla" 24km/h ja useiden testien jälkeen, tällä syöttömäärällä saavutettiin samalla matkalla 36km/h).
-Syötön ennakkoa lisättyä "2h"

- Variaattorin prikat poistettu (hihna nousee ihan ylös asti)
- Leveämpi variaattorinhihna
(testissä kevyemmät rullat, testituloksia sitten tulevaisuudessa)

-Kierroksia nostettu kohtuullisesti (ajettu jo 9500km näillä virityksillä ja kone edelleen tikissä)

- Alusta rempattu, joten ei pitäisi mikään laahata yms.

Huippunopeutta ottaa törkeän vähän virityksiin nähden, kaikki viritykset ovat aina auttaneet, mutta mistään ei ole viellä tullut sitä ratkaisevaa pulmanpoistajaa. 61km/h @gps ja kiihtyvyys on vakioon verrattuna huikea, mutta mihinkä vain muuhun eri moottorilliseen mopoautoon verrattuna Ligier jää aivan huikeasti.

Jos nämä viritykset löisi esim. FOCSiin tai Yanmariin, huippunopeus lähentelisi kolmea numeroa ja kiihtyvyys jo sopivaa tasoa. (Kokemuksia JDMmästä Yanmarin koneella, joka nappasi 50km/h mittariin siinä vaiheessa, kun itse sain n. 20km/h. Laite myös kulki 77km/h@gps loivaan ylämäkeen...)

Onko kukaan löytänyt sitä ratkaisevaa avainta, miksi muut moottorit ovat viritysystävällisempiä?
Pakosarja? Variaattorin lautaset? Kanavien virtaukset? Nokka-akseli? Puristussuhde?
Progressin huipputehohan on vakiona 3000rpm kohdalla ja maksimikierrokset 3400rpm, millä saadaan nostettua huipputeho aivan ylösasti?

Omia kokemuksia Progressin kovemmasta virityksessä, missä ainoa tarkoitus oli saada kulkemaan

Ja ei, ei kiitos niitä vastauksia, missä sanotaan, että "lyö turbo kiinni niin alkaa kulkemaan!". Uskoakseni pelkällä turbotuksella ei saataisi suurta voittoa huippunopeudessa, vaan kiihtyvyydessä sekä vääntömomentin kasvamisella, koska koneen ei tarvitsisi työskennellä niin paljon alakierroksilla, kun turbo alkaisi jo ahtaa..

Re: Lombardini Progress - "HC" viritys

7.11.2012, 00:49

Tarkotat sinä niitä ''virallisia'' syöttyjä sieltä ventiilinkopan alta vai niin sanottua kierrosten lisäämistä siitä keulasta päin katsottuna vasemmalla puolella moottoria semmoinen kupumutteri ja mutteri akseli?
Kyllä sinä sillä oikeella syötön lisäämisellä vauhtia saat lisää. :D

Re: Lombardini Progress - "HC" viritys

7.11.2012, 01:16

HC-virejä on varmaa turha alkaa laittaa mautoon.
Toki voit hommata jostain L7e koneen. Kiihtys ja kulkis pikkusen paremmin

Re: Lombardini Progress - "HC" viritys

16.9.2019, 12:47

Miten kaasupoljinta saa nostettua ja mikä kaasurajotin kaasupolkimen ala puolelta en löydä semmosia omasta mautosta ligier js50 progress?

Re: Lombardini Progress - "HC" viritys

15.10.2019, 09:15

Kiinnostaisi löytää tuoreampia livestriimejä. Löytyisikö kellään sellaisia jotka toimivat vielä tälläkin hetkellä?


จีคลับ
Lähetä vastaus