Lähetä vastaus

Re: Ligier Nova SÄHKÖVIKA

12.3.2012, 20:33

Haha Anssi! :mrgreen: On nää novat kyllä kapistuksia!! Tarkoitat sitä joka menee penkin alle akkuun? Kerro iha yleisesti mitä mieltä oot näistä novista? Minkälaisia kokemuksia? Kerro omasta novastaski jotai jos jaksat, kiva kuunnella aina stooreja näistä. :mrgreen:

Tarvii tosiaan kattella noita maita, kun itse väännetyt sähkötkin tässä niin tiedä miten tehty. :|

13.3.2012, 22:41

eikunsiis se mikä menee siellä konetilassa. ite ihmettelin pitkän aikaa että mitäs helvettiä kun sähköt vilkku kun potki lattiaa mut se tarvi vaan niin pienen heilautuksen et ei toiminu :D Yleisesti oon novista sitä mieltä että aika huonolaatusta muovia on käytetty mm. puskurit ihan naurettavaa paperia. ja itellä kun on toi punanen väri niin on haalistunu :roll: mutta paljon täällä netissä haukuttu kone on kyllä ihan jees toiminu :) käyntiääni kylläkin kova "kalatus" mutta eipä se kai niin vaarallista :mrgreen: öljyjen vaihto olis edessä, ei tosin löydy siihen tarpeeksi pientä kuusiokoloa, kun proppu on vaihdelaatikon yläpuolella ja runko siinä edessä.. Ei ihmekkään että porukka ajelee huoltamatta näillä :roll:

14.3.2012, 10:39

Missä päin konetilaa se maajohto on?

Mites näihi vekottimiin vaihdetaan öljyt? Tai siis kyllä minä öljyt osaan vaihtaa mutta missä se tyhjennys proppu on? Ja öljyt lisätään siitä oranssista "L" korkista koneen päältä?
Entäs vaihteistoöljyjen vaihto? Missä on tyhjennys proppu ja mistä lisätään?

Tarvitsee kysellä kun ei tullut Novan MAHTAVAA Ohjekirjaa mukana. :mrgreen:

Mitäs öljyä tonne koneeseen laitetaan ja kuinka paljon? Tikustahan sen perjaatteessa näkee mutta.. silti :D

Entäs vaihteisto? Mitä öljyä sinne ja paljon?

14.3.2012, 11:16

Lombardiniin löytyy 100-sivuinen ohjekirja netistä ilmatteeks. En laita linkkiä kun oon käänykällä, mutta löytyy muistaakseni mm. PRCltä PDF muodossa. Googlesta ainakin.

14.3.2012, 16:43

http://service.lombardinigroup.it/engli ... dex_gb.htm

Tuolta löytyy :)

14.3.2012, 21:36

Kiitos paljon ! :mrgreen:

Vika selvisi, koneen maadoitus kusi! Lyötiin suoraan akusta - navasta apukaapeli focsin korvaan ja kyllä heräs. :P

Mitäs öljyä tonne laatikkoon pitäs laittaa ja paljon? Se jäi vielä epäselväksi..
Mutta koneeseen synteettistä 5w-40?? :P ja paljon? :D

17.3.2012, 23:37

Heippodei..

Tänään saatu sitten sähköt pelaan.. Laitettiin suoraan akun - navasta 32mm² hitsauskaapelia koneen korvaan kiinni..

Kertokaas hei mitä öljyä tonne vaihelaatikkoon kuuluu laittaa ja kuinka paljon? Ja missä on täyttö/tyhjennys roput? :roll:

Re: Ligier Nova ÖLJYT

18.3.2012, 17:56

Kertokaas nyt mulle että mistä otetaan vaihdelaatikosta öljyt pois ja lisätään.. Näistä tietämättömänä ei uskalla hirveesti mennä ropeltaan tonne..

Alapallo nivelen vaihto pikkasen kusi, alatukivarren toinen pusla oli jotenkin saatanan jumissa ettei lähteny edes pulttipyssyllä se pultti auki. No täytyy poratta se pultti pois sieltä ja laittaa uus pusla. :P

18.3.2012, 20:01

saitko koneen öljyt vaihdettua :?:

18.3.2012, 20:38

En kerennyt vielä vaihtamaan..
Sinä kun Novan omistajana osaat varmaan kertoa: 1. Missä sijaitsee vaihdelaatikon tyhjennysroppu sekä täyttöroppu. Onko siinä mahdollisesti jotain "silmää" yms. josta näkee öljyn määrän. 2. Mitä öljyä ja kuinka paljon. 3. Onko moottorin tyjjennusroppu kuusiokolokantainen pultti(?) koneen etuosassa vaaka-tasossa? 4. Onko mitään neuvoja/niksejä yleensä NOVAN öölien vaihtoon? ;)

Kiitos ny hirveesti jos jaksaisit nuihi vastata ja mielellään aika selvästi. :mrgreen:
Lähetä vastaus